snus,kista och mjukglassar

jag ska börja mad att dissa mitt snusande, det tar död på mig. jag har snusat på tok för mycket och för länge nu måste det snart få ett slut. Jag har gjort långa uppehåll förut men jag känner en otrolig saknad av något hela tiden och det blir ett orimligt småätande. Jag måste göra en plan för detta.

Jag vill hissa min fantastiska energi på mornarna, gröt efter löprundan sitter finfint. Förutom en galopprunda på hästen så finns det inget som känns så befriande som att vara ute och springa en tidig morgon.

Nu ska jag slå slag i saken och sätta igång med mitt nästa möbel projekt, brudkistan.
Jag hittade den gömmd under ett bord när jag och mamma var på Bisarnas loppis, jag blev överlycklig. Jag har länge varit på jack efter just en sån kista. Min tanke är att måla den vit men låta dom gammla fina beslagen var som dom är. Dennis gav mig råd om hur jag skulle gå till väga så nu kan inget gå fel...eller!? Han är dock lite orolig över kistan och dess öde. Här är lite före bilder, jag har börjat slipa på locket.


Förhoppningsvis kommer det bilder på en riktigt snygg färdig kista nästa vecka=)

Idag har jag lärt mig fylla mjukglass i bägare, sjutton vad svårt det är att få den snygg!! stor eloge till alla proffs mjukglass uphällare som lyckas få den att stanna i strut och tom få en snygg topp, det mina vänner är en konst!!
Här är min bästa=)

KRAM

Kommentarer
Postat av: Eve

Yo! Vi är roliga...gör likadant. Nr 1: Skrev samma rubrik på våra inlägg igår. Nr 2: Är ute och springer på morgonen och sen gröt. COOLT!

Jobbar du i boden i morgon? Kanske kan ta en promenad och säga hej till dig. Puss

2009-04-08 @ 23:02:07
URL: http://dreameve.blogg.se/
Postat av: Dennis

Shit Jossi!! Allt kan gå fel..med kistan alltså. har inte sagt det här men den borde målas med linoljefärg..och med en vit kulör som inte är helvit. Sluta snusa-fortsätt å äta gröt.

2009-04-08 @ 23:19:15
URL: http://www.blåtuppen.se
Postat av: jossi

Okej mycket kan gå fel, och allt går att göra lite bättre. Men ibland måste jag våga göra fel, och nöja mig med annat än det bästa. Nu finns det ingen återvändo=) mohahaha

2009-04-09 @ 10:15:44
Postat av: Dennis

Ha ha! Rätt inställning! I like! (jag är inte ett dugg orolig...not!)

2009-04-09 @ 17:02:52
Postat av: malin S

ja har en riktigt vacker brudkista hemma som min morfar gjorde till mig innan han dog. =) dem är nödvändiga att ha :D

2009-04-14 @ 16:05:03
URL: http://malinsilfver.blogg.se/
Postat av: Evelina

Nu har jag glott på detta inlägg hundra ggr. När kommer det något nytt????? Puss

2009-04-17 @ 07:42:36
URL: http://dreameve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0