Självkänsla

                                          


Ja här ovanför sitter jag och johanna och dricker en redbull vodka en kväll i sommras, mysigt.

Tänk om värden vore blind, jag tror nämligen att den då skulle vara en vackrare plats att bo på.  Då skulle vi inte jämföra oss med andra människor utan se till personers insida lite mer. Jag funderar mycket på vad dålig självkänsla gör med oss, och hur mycket bättre många skulle kunna må om vi la ner tid på att arbeta lite med oss själva. Då skulle vi inte låta andra människor dra ner oss, utan veta vårat eget värde.
Att vi är bra precis som vi är, inte för vad vi gör.  Jag kan göra fel, men jag är aldrig fel.
Vi kan göra misstag och få kritik för en handling vi gjort, men det är handlingen som kritiseras inte jag. Vi lär ju oss av misstag och försöker sen att undvika att göra om dom.

Om man har bra självkänsla skulle vi inte göra saker för att visa andra att vi minsan kan, utanför att vi verkligen vill göra det. Jag jobbar på min självkänsla hela tiden, det tar tid att bygga upp. Jag vill lära min barn att dom är underbara för att dom är just dom, och inte för det dom presterar. Jag vill lära dom att kunna säga tack om man får en komplemang.

Kram på er

Kommentarer
Postat av: Johanna

ÄLSKAR dig gumman. Kul att praktiken går så bra.. :) Snart dags att ha lite roligt ihop igen.. Men ikväll ville jag bara hem och ta det lugnt.. helt slut, sömn att ta igen sedan jag i lördags till söndag var uppe ett dygn i streck, masssor av alkohol till morgonkvisten (blev ingen nykterist av mig inte haha) och sen jobb på det.. :) Ses snart mitt hjärta. Puss..

2009-08-25 @ 20:55:58
URL: http://joyyoh.blogg.se/
Postat av: Danne D

Så tänkvärt och bra skrivet jossi , det tar jag med mig in i hösten.

Snart tar vi på oss mössa igen :)

2009-09-03 @ 20:39:56
Postat av: BREEZY

Ta jättegärna en titt på min blogg om du är intresserad av SHOPPING!



hoppas det är OK att jag lämnar en kommentar.



puss/ BREEZY.SE

2009-09-03 @ 20:52:40
URL: http://breezy.se
Postat av: Anonym

kolla in denna bloggen! http://ceciliesjostrand.blogg.se/

hon vet VERKLIGEN vad hon snackar om och tar inte skit från någon! ♥

2009-09-03 @ 21:19:52
Postat av: Lovisa winther var namnet! :D

super fin blogg! :)

2009-09-03 @ 21:30:25
URL: http://lovisawinther.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0