Bli smal med barn!!

Idag var vi med mamma (min mamma) på gymmet hon skulle träna, men jag var nog svettigast av oss alla när vi gick därifrån...
På nyckelgym i stenkulla var denna lör fm hela Nyköping och träna, givetvis!! Nyköpings cykelclubb körde spinning och resten av bybona fyllde upp maskinerna undan för undan. Två glada,pigga och lagom trotsiga barn tröttnar snart på att sitta stila utan springer snart kors och tvärs i lokalen, en mamma (jag) springer hysteriskt efter,blank i pannan. Tills jag i ett rum finner till min stora förtjusning en massagestol, där knölar jag ner mina lagom tjoka små barn och vrider på.

Ibland frågar folk hur jag kan vara så smal trots två barn, jag skulle nog vilja påstå att dom är en bidragande faktor till att det är så. Ex idag var vi hos Eve och Henrik på kalas, Elias satt i mitt knä när jag äntligen lastat på mitt fat med tårta och kakor, ganska snart var det slut, jag hämtade mer men i mina barn finns det ibland inga bottnar vad gäller fikabröd, så även det gickåt utan att jag hunnit få i mig allt jag ville... givetvis älskar barnen marsipanen mest, även fast jag jobbat på att försöka få dom att föredra grädden istället, för det är tydligen så att jag som mamma ska offra det godaste.

Ett annat ex är att jag kan bara äta godis på lördagarna när jag har dom, förut hade jag en gömma i tvättstugan, där jag gick in och "tvätta". Men jag insåg snart att det var ohållbart.
Elias sa till mig för ett par veckor sedan när  vi var och handlade, och jag la i en godispåse i vagnen och tänkte att vi kunnde ta en"tidig lördag" på en ons -"Nej mamma!! inte idag,på lördag äter vi godis"  när man blir tillrättavisad av en liten liten människa som inte ens pratar rent på det sättet kännde jag mig lite dumm, gick och la tillbaxs påsen och skyllde på att jag helt glömde vad det var för dag.



Nu ska jag gå och sova,imorgon blir en lång dag i huset. kram och godnatt

Kommentarer
Postat av: Evelina Freiman

Hahaha....Bra Elias!

2009-02-12 @ 11:49:13
URL: http://dreameve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0