djupt och felstavat

Konstigt att det här är min första egna lägenhet,jag har aldrig bott själv. Trots att jag flytta hemmifrån när jag var 16.
Jag vet inte riktigt vad man ska göra, det står iof ouppackade kartonger lite här och där men sen då... vad gör man sen??
När man badat badkar,lagt ansiktsmask,rakat benen,tittat på tv.... jag har en konstig vana att legga mig på golvet när jag är uttråkad, man ser allt från en annan vinkel och får då lite nya ideer och tankar. jag låg på köks golvet förut och kom att tänka på relationer....
att allt kan hända, att man plötsligt kan sitta i en lägenhet i oppeby ensamen från att ha levt i en lång relation där jag trodde för ett år sen att jag skulle vara i resten av mitt liv. Många människor säger att vi ger upp för lätt idag, att vi inte ger det en ärlig chans och kämpar. Att man minnsan höll ihopp förr i tiden,och såklart var det bättre då!!??

Mycket får jag höra och utstå för att jag är ny separerad, nästan all har en tanke att framföra eller nått dom vill få sagt, många menar säker väl men ibland vill jag inte höra andras tankar och värderingar om mitt liv. Det är jobbigt nog som det är. En vän sa till mig för ett tag sedan att jag skulle följa mitt hjärta,det är en konst att lära sig det.
Det kan ta år att lära sig om man någonsin gör det. Att bara lyssna till sig själv, sitt innre.
Utan att ta hänsyn till andras åsikter och egna praktiska tankar.
Det kan väl aldrig vara fel?? min pappa sa till mig att det enda jag måste, är att se till att jag är lycklig.
Livet här är så kort, jag tror faktiskt inte att jag har tid att vara olycklig.
Jag vill omge mig med människor jag älskar och som älska mig.Människor som får mig att må bra och som jag har något emetionellt utbyte av.

Nä nu ska jag bada i det där badkaret.
kramar


Kommentarer
Postat av: Evelina Freiman

Mmmm....jag älskar dig så du får gärna umgås med mig!

2009-02-17 @ 22:20:46
URL: http://dreameve.blogg.se/
Postat av: malin

och jag vill också umgås juh :D jag bor också själv och har inge att göra om dagarna...RING FÖRFAN :D

2009-02-19 @ 13:27:19
Postat av: Du vet vem..

Har sagt det förut och säger det igen.. Man kan bara skapa sin egen lycka och ta sina egna beslut, utifrån vad man själv känner. Livet är för kort för att ångra massa saker, och lyssna på vad andra tycker. Det är ändå en själv som får leva med besluten... Men kom ihåg, så länge man har en familj och vänner som älskar dig så löser sig allt..



Från en som vet!!



2009-02-20 @ 15:59:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0