7 in 21 ut

Igår var jag med Fredrik på lager 157, det fanns inte mycket att hoppa jämfota över men ett par t-shirts och ett par extra glansiga lacktights låg i min säck när jag kom till kassan. Mer kläder hitta jag på JC i Nyköping, REA REA REA WoHoo.. mer snygga t-shirts  men bäst av allt var baggyjeansen som jag hittade av en ren slump längst ner i påsen när jag kom hem!!!!!!! Untz Untz, whop whop.... tänk om dom hamnat i soppen, det hade ju varit förfärligt...
Jag bara leeer... hur ska jag kunna välja kläder framöver??
På em åkte jag och barnen till mamma för en trerätters middag till Hurtigs ära.. han fyller på mån.
Det smakade super gott, dock sviker min mage mig rätt tidigt och blir mätt... men självkart åt jag desserten, vitchoklad cheesecake med bär och kolasås, förastå vilken inre tillfredsställelse för en sockersjuk missbrukare.
Varmrätten var väldigt god så jag lägger upp receptet.
kl 00.15 kasta jag sista plagget i svarta säcken... 7 fin vikta plagg in och tre dubbelt ut, eller hur var det ;)
Tack för allt idag, jag somnade nöjd med garderobs dörren öppen och mätt i magen.
Ikväll skjutsar jag Eve och Henrik till hemlig destination, och sen kapar jag bilen.... så alla kära... vart vill ni åka?
Ingredienser

1 pkt quornfiléer
1 st gul lök
3 st vitlöksklyftor
1 st aubergine
1 st röd paprika
1 st mango
6 st färska champinjoner
5 dl crème fraiche
150 g blå- eller grönmögelost
Sweetchili, efter smak
Cashewnötter
Salt, peppar, chili, oregano, basilika, kanel och allt man tycker om, mängd efter smak!
Pasta

Gör så här

1. Skär quornfiléerna i bitar, jag brukar dela varje filé i 6 bitar. (Det finns färdiga bitar men dessa blir större och finare tycker jag.)

2. Fräs dem i grytan till gyllenbrunfärg. Lägg över i skål så länge.

3. Koka under tiden upp pastavatten och följ anvisningarna på valfri pasta.

4. Hacka löken och fräs till gyllenbrun färg.

5. Pressa i 3 vitlöksklyftor. Skiva auberginen och paprikan och fräs med i grytan.

6. Dela varje champinjon i 4 bitar och vänd i.

7. Dela mangon och vänd i. Låt fräsa en stund och lägg i quornbitarna.

8. Blanda i crème fraichen och smaksätt med sweetchili och kryddor.

9. Tärna mögelosten och vänd i precis innan servering.

10. Toppa med cashewnötter om gästerna ej är allergiska!

Lycka till!! Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0