sista versen på fem gångna år....

ligger och skriver i min dagbok, det är dom sista raderna längst ner på sidan kvar bara... Det är en fem års dagbok och sista dec är boken slut... jag ligger länge och bläddrar i den,minns och läser. Jag minns så väl när jag fick den utav mamma julen-05. Vart tog åren vägen? jag var då alltså bara 21, jag hade barn ,jag hade hus,jag hade hund, och jag hade Jimi, jag hade en familj. Jag trodde att mitt liv redan var utstakat , jag trodd att det var så jag skulle leva i resten av mitt liv.
Jag ser saker med helt andra ögon idag, jag kan välja det jag vill se och minns bara hur bra allting var. Jag ser i boken vad som händer, att åren går och saker förändras, människor hinner passera mitt liv under dessa år och försvinna iväg. Men tydligast ser jag dom människor som funnits med hela tiden, som funnits vid min sida utan att jag kanske uppskattat det så mycket som jag borde göra. Jag ska köpa en ny bok till jul med förhoppning om fem år till att fylla, fem lättare år.
godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0