Bil,bra eller anus?

Så kom samtalet från Henrik,dommen om bilen.... jag var lite spänd, en snabbt försvinande känsla. Det enklast var nästan att köpa en ny motor och byta ut mot den befintliga.... och ev lämna in nått  lock på renovering, det var inte det värsta...det värsta är att det är mitt fel, för tydligen var det nästan ingen olja i bilen,och taskigt m kylar vätska.jag köpte bilen för ca tre månader sen då sa bilhandlaren att allt var påfyllt och klart, det var en mekaniker som hade haft den innan. Bra tänkte jag och tuta på....

Om det är så att jag kan köra sönder hela motorn om det saknas olja känns det rätt rimligt att det borde lysa kanske en liten lampa som indikerar om att kör du längre kommer du vara tvungen att köpa en ny motor som är värd mer än bilen!!!

Både Henke och mamma  var snabba med att påpeka att det var mitt fel, och mamma sa att iaf en gång i månaden måste men titta och fylla på. Hur har jag trillat så mellan stolarna, och missat att man ska göra det??? kanske för att jag bara haft nya bilar som bara går och går...   Ja nu vet jag iaf.
Känner mig en smula uppgiven nu faktiskt, men glad att Henrik hitta det lilla felet=)

Mamma var hos oss och gjorde pannkakor och bjöd på glass, m m m. Hon ska vara barnvakt på ons så jag kan vara med på middagen och magi kvällen vi ordnat i skolan, tack mamma det betyder mycket kunna vara med på den. Jag är en av fixarna och ska vara häxa och sitta i "kryptan" i slotts källaren och spå folk med kort och spotta lite i deras händer ;)

Ringde en kille från SN som skulle intervjua mig för ett vår repotage dom ska göra,jag var lite stressad och han hördes dåligt och ställde skit dumma frågor, ex vilken mån är du som snyggast?? öhh jag skratta mest, så det ska bli spännande och läsa vad det blev av det. Som slut klämm sa jag - släpp tuttarna loss det är vår, undrar om det kommer med=)

Nej nu är det verkligen sovdags, kram och gonatt



Kommentarer
Postat av: Evelina

Har du varit i tidningen? När?

2009-04-21 @ 14:00:45
URL: http://dreameve.blogg.se/
Postat av: jossi

valborgs helgen tror jag han sa, en bilaga om våren. spännande=P

2009-04-21 @ 18:08:10
Postat av: Evelina

Okej. Men gumman...hur göra med bilen. Kanske ska ställa av den. Du kan väl prata med Henke så kan han hjälpa dig. Onödigt att den står och kostar pengar. Älskar dig min söta! Puss

2009-04-21 @ 21:30:54
URL: http://dreameve.blogg.se/
Postat av: Mamma

Ett litet inlägg,tack.Varför har jag inte fått höra att en bil behöver olja och kylarvätska undrar Jossi.Kanske för att jag bara kört nya bilar...hmm?? Hur tänker du nu?Alla bilar,nya som gamla behöver kollas.Kan det vara så att någon annan kollat bilen förr?Ja ja man lär så länge man lever;)Kram

2009-04-22 @ 14:36:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0