Hellre äta gröt tillsammans än fläskfilè ensam.

Vad vore livet utan skratt... jag och Sanne garvar oss igenom dagarna, det är helt galet vad vi fular oss. Folk i vår omgivning bara suckar.
Vi har haft friskvård på schemat hela förmiddan, jätte intressant med kroppens uppbyggnad ,skelett och muskler.
Viserligen gick vi igenom mycket av det i grundskolan,men jag minns inte vart jag lagrade den informationen.

Jag säger - Snoppen är väll en muskel!!?
Sanne- Snoppen sitter väll på en muskel!!??

Vi satt tysta en stund och tänkte... Snillen spekulerar.

Håkan berätta om piller man kan äta som fångar upp fett i kroppen och sen kommer det ut den naturliga vägen... -vadå skita ut fett?? nej det köper jag inte.
Jag ska nog inte tro på allt jag hör... det blir för rörigt i huvudet.
Vi har ca 200 ben i kroppen.
40-50 % av våran kroppsvikt är muskler, självklart är det bara ett snitt men ändå.
75% av musklerna består av vatten.

carro säger- så om vi dricker mycket vatten ser vi mera muskulösa ut??
Klassen stirrar på carro.
Jag tar en klunk vatten.

Får nog nyckeln till lägenheten om ett par veckor redan, ser fram emot det jätte mycket.
kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0