Barn är oslagbara

6-8 Nov är det hälso mässan på älvsjö, någon som vill föja med mig?? gärna nånmed bil.... eller du måste ha bil! får jag åka med dig isf?? =)

BRIS föreläsning i Norrköping idag, jag tycker om frågor som rör barns rättigheter och hur vi ska kunna jobba vidare för att nå ut och hjälpa dom. Så många barn som utsätts för det osynliga våldet mot själen, psykisk nedbrytnig. Där blåmärkerna inte syns och hjälp insatser inte görs om barnet själv inte söker hjälp. Det är så många oskyldiga barn som utsätts för kränkningar, hot, utfrysning från familj, skuld, systematisk utförda handlingar dagligen, om och om igen.

En pojke  11 år mailar till BRIS
" Min Pappa dricker ofta och är ofta väldigt arg på mig.
  Han säger att han hatar mig och att han hatat mig sen första 
  gången han såg mig. Han önskar att jag aldrig blivit till.
  Jag försöker att inte vara ivägen, men det spelar ingen roll.
  Det verkar som att mamma inte bryr sig.
  Jag behöver hjälp."
 
Det är i dom lugnaste vatten, bakom stängda dörrar som dom mörkaste hemligheter är gömda.
Barn är helt oslagbara.

Kram och gonatt


Kommentarer
Postat av: Evelina

Usch och fy för världens onda varelser! Man önskar man kunde trolla bort allt ont och elakt. Men det går inte :-(

Hälsomässa = Kanske vore något! ;-)

Puss!

2009-10-07 @ 13:06:00
URL: http://dreameve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0